الثلاثاء، 22 مارس 2011

نكت حديثه عن واحد من هنا وليس من هناك من موقع النكت العربى


نكت حديثه عن واحد من هنا وليس من هناك من موقع النكت العربى
 
صعیدى راكب تاكسى السواق نزل یحیب علبة سجایر لاقاة خلع
حدیدة جھاز الغیارات سالة لیة خلعتھا قلھ شفتك عمال تلخلخ فیھا قلت لما اشلھالك علشان
متتعبش
مرة اثنین ساكنین فى ناطحات سحاب لكن المصعد كان معطل فطلعوا على رجلیھم فوصلوا الى
الدور 99 فقال واحد للاخر عندى خبرین الاول حلو والثانى وحش الحلو ان احنا وصلنا الى
الدور 99 والوحش ان العمارة مش بتاعتنا
صعیدي عندو أرق مش قادر ینام صحبو قالو عد لغایة 500 ، بدأ یعد ولمن نعس راح غسل
وشة وجا یكمل لل 500
تلاتھ اندال اتفقوا یشوفوا مین اكتر ندالھ ، الاول شاف راجل عجوز عایز یعدي الشارع مسك
ایده و سابھ في نصف الشارع .التاني عداه وضربھ . التالت ضحك وقال انا اكتر ندالھ الراجل
ده یبقي ابویھ
واحد بلدیاتنا كان قائد فى الجیش و قدامھ أربع صفوف عساكر ....واحد من العساكر عطس..
القائد سأل أول صف مین اللى عطس محدش رد فتح علیھم النار قتلھم كلھم ، وبعدین سأل
الصف التانى مین اللى عطس محدش رد ..راح فاتح النار علیھم ، والدور على الصف التالت
قام واحد خاف وقالھ انا اللى عطست یاباشا...قالھ القائد یرحمكم الله
سئلوا صعیدى : لیھ قتلت أبوك
الصعیدى : كانوا عاملین رحلة للأیتام , كنت عایز اروحھا
المحققین : طب لیھ قتلت عمك ؟
الصعیدى : كنت عایز ابن عمى یسافر معایا
المحققین : طب لیھ كنت عایز تنتحر
الصعیدى : أصلھم لغوا الرحلة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق